vineri, 18 mai 2012

Moştenirea ...

   

 Trăim , fiecare dintre noi , cu mici bucurii în suflet . Fără ele viaţa ar putea fi searbădă , n-ar avea nici un haz . Oraşul ne-a îndepărtat de ritmurile fireşti , de natura al cărei puls nu-l mai simţim , aşa cum ar trebui simţit. De câţiva ani am timp să mă aplec mai mult asupra esenţei vieţii , aşa cum îmi place mie s-o văd , s-o simt , să o trăiesc . Fiecare anotimp are frumuseţea lui . În copilărie îmi plăceau mai mult iernile . Se vede treaba că apropiindu-ne de iarna vieţii , primii fulgi de nea ne întristează mai mult cu fiecare an pe care-l adăugăm în zestrea personală. Primăvara este o mare bucurie . 
După jumătatea lui aprilie  fiecare zi este mai luminoasă , pomii se împodobesc cu verdele crud al tinereţii , înfloresc apoi pentru a ne bucura sufletul şi pentru a ne încălzi inimile amorţite de iarna prea lungă ...parcă din ce în ce mai lungă. Mi-am dorit mereu să am timp mai mult pentru a urmări mai atent cum creşte iarba , cum cresc pomii , cum înverzesc ,cum înfloresc , apoi să le văd roadele crescând. Am acum tot timpul din lume şi mă bucur pentru fiecare clipă care trece. Ştiu că fiecare clipă mă apropie mai mult de marea trecere. Ei ...şi care-i baiul ?Aşa este normal să fie ! ...Aerul curat al dimineţilor este o hrană a sufletului liber . 
Mă uit în zare şi văd prima geană de  lumină care se iţeşte la orizont . Păsările cerului se trezesc şi ele şi fac mare zarvă prin frunzişul din ce în ce mai des . Am de la bunicul meu un fel de jilţ în care mă simt tare bine . Aşezat pe el , cu spatele sprijinit de peretele  casei , mă bucur de un nou răsărit . Este ca şi când aş savura o mare bucurie pe care nu vreau s-o împărtăşesc cu nimeni . Pentru că mi-a fost dată numai mie ! Astăzi cerul este mai acoperit . Dar iată , printre nori se face o copcă prin care soarele ajunge la pământ . El ne dă viaţă.
    Închid ochii şi mă simt fericit la gândul că am un nepot căruia îi voi lăsa moştenire jilţul bunicului meu ...cu întreaga bucurie de a trăi fiecare clipă a vieţii , cât mai aproape de natură.  

15 comentarii:

  1. Nene Radule, bag seama că din jlțul ăsta ai o vedere generică atât către apus cât și spre răsărit. E de bine. Mie mi se pare că de-acolo se zărește prin copca aia de care ziceai seninul din sufletul tău mare și cald. Deie Domnul ca nepotul să se cuibărească nepotește în brațele jilțului și să reverbereze la fel de pozitiv ca cei care au încălzit lemnul înaintea lui.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bubule , oricat mi-ar fi de greu departe de oras si de prieteni , incerc sa regasesc frumusetea unei lumi altruiste si idealiste ...ca-n visele mele frumoase si utopice . Jiltul bunicului se va mentine cald si primitor si dupa ce n-oi mai fi eu . Sunt convins ca se va gasi cine sa viseze in continuare de pe acel loc de unde se vor face planuri si de unde idealuri frumoase se vor contura si in alte minti ...

    RăspundețiȘtergere
  3. Te invidiez. Nu pentru ca ai timp si loc de refugiu, ci pentru sufletul tau viu, deschis.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bubumaia şi Anonim-ul au surprins esenţialul... da, ai un suflet minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dan , trebuie s-o spun cinstit , am momente cand creez o atmosfera neplacuta .Fondul o fi bun dar gura...ma strica ! :)))))
      O fi adevarat ca dulaul care latra nu musca ?

      Ștergere
    2. Nu, nu este adevărat bunule prieten. Eşti tu din cale-afară de scrupulos în relaţiile cu oamenii. Prea delicat, prea fin....

      Ștergere
    3. Multumesc pentru apreciere , Doamne !Sper sa nu mi-o iau in cap ! :) ))))Mi se mai intampla ...Da-mi apa la moara ca ...sa vezi ce de tumbe fac !!!

      Ștergere
  5. „binecuvantarile Domnului nu s-au sfarsit si bunatatile Lui nu sunt la capat...”

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim ,
    iti multumesc pentru apreciere.Trecerea timpului, oamenii din jurul nostru , increderea in viitor,existenta unor mici proiecte, triumful prieteniei dezinteresate, gandurile bune ...toate la un loc ne pot conduce catre deschiderea de care vorbesti. Eu cred ca si tu esti la fel de viu si de deschis !

    RăspundețiȘtergere
  7. Dan ,
    Iti multumesc si tie , la fel de mult .Cred ca tu excelezi in privinta daruirii celor mai frumoase ganduri si sentimente , esti un om de o rara frumusete interioara pe care multi il doresc in preajma lor.Macar sufleteste .

    RăspundețiȘtergere
  8. Raul ,
    iti urmaresc cu interes framantarile , nedumeririle,indignarile ...justificate pe deplin.Semanam oarecum , in multe privinte. Incerc sa descopar partea buna a lucrurilor .Ea exista cu siguranta , chiar daca as fi tentat sa critic mereu ...

    RăspundețiȘtergere
  9. Bună, Radu!
    Mă bucur să te-aud (citesc). Așa frumos se vede apusul în Valea Trotușului? :))
    Sper că ești bine și că viața la capitală nu te va posomorî la revenire. Te-așteaptă nepoțelul, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara , Dan !
      Imaginile si filmuletele sunt facute in gradina socrelei mele , undeva in Padureni de Jaristea , in prima treime a Magurei Odobestilor . Bucurestiul mi se pare din ce in ce mai neprietenos . Vin , imi rezolv mici datorii organizatorice si ma uschesc din nou in natura , acolo unde-l astept cu drag pe nepotel pentru lectiile de iubire pentru natura si ritmurile firesti ale vietii .

      P.S. Din pacate nu mai pot pune nici un comentariu pe cateva bloguri pe care n-am incetat sa le urmaresc cu interes : al tau , al lui Bubu , Al Vocii de departe si al Ioanei , al lui Serban ...al tuturor celor care au optat pentru comentarii cenzurate cu cuvinte imbarligate . Asta e ...Imi pare rau dar n-am ce face !

      Ștergere
  10. Radu,
    Am amuţit şi nu mai îmi ştiu cuvintele... Dar încerc să înglobez totul într-un singur cuvânt:
    REVERENŢE!

    Dacă vei mai răsfoi prin filele blogului meu, cu siguranţă că o să-ţi placă una din postări în mod deosebit. E ceva care se asemănă cu filmuleţul tău, doar că e descris în cuvinte. O să-ţi dai seama singur la care postare mă refer.

    Mă bucur enorm când întâlnesc oameni care au sau îşi fac timp pentru admirarea naturii. E unul din ţelurile mele pentru atunci când vor apare ridurile în viaţa mea. Numai să apuc... :D


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc , Rory !!!
      Cu siguranta voi cauta si voi gasi acea postare a ta .
      E bine sa-ti faci planuri pe termen lung si vei ajunge sigur sa traiesti si acele clipe . Eu ti-o doresc din toata inima .:)

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.