luni, 10 decembrie 2012

Mână moartă ...ori de mare şlem ?





Eu şi tu facem o echipă . Ceilalţi doi , fac şi ei o echipă. Eu am toate punctele de onor . Tu nu poţi avea mare lucru . Ştiu asta fiindcă am învăţat să număr de când eram mititel . Am 36 de puncte în mâna mea . Este o zi mare . Sorţii m-au favorizat într-un fel în care nu mă aşteptam . Cine nu cunoaşte jocul ar putea spune că am trişat la distibuirea cărţilor. Dar le-a distribuit cel din echipa adversă , estul meu . Ştiu bine că cei din echipa adversă nu pot avea decât maxim 4 puncte . Asta dacă nu cumva ai şi tu vreunul . Dacă ai vreo culoare lungă ar trebui să-mi dai de ştire cumva , la primul tur de licitaţie . Încep licitaţia cu 2trefle . 2 caro spune vestul . Hai că minte ...vrea să joace iar la cacealma , dragul meu adversar . Tu îmi dai de ştire că ai o cupă lungă , apoi ...te retragi şi pasezi până la final . Ai fi putut fi o mână moartă dar ai preferat să-mi dai o informaţie utilă . Îţi mulţumesc ! Dar...cacealmistul ăsta de la vest ...Ce-o fi în capul lui ? Mâna lui este moartă -moartă dar o face pe viteazul . Şi partenerul lui ce-o fi crezând ...bietul de el ? L-a trimis la mormânt străin . I-a dat o informaţie de rahat. Mă uit în ochii lui şi nu-mi vine să cred că vrea să joace şi turul ăsta ...tot murdar . În orice joc există o morală , o etică ...o regulă sfântă . Dar legile nu sunt făcute pentru el ...Vai de cei cu care are de-a face !!! Noi doi avem o mână de mare şlem şi de data asta , îţi promit : NU VOM RATA CONTRACTUL !!!

8 comentarii:

  1. Poate Vestul are doar cele 4 puncte lipsa din mana ta (asul de caro), plus inca 9 non-figuri. Deci, din start are contractul de 2 caro asigurat. Nu te-a barat pentru ca nu avea de unde sa stie ca partenerul e pamant de flori si spera sa ajunga la mansa, cu un mic (sau mai mare) ajutor din partea lui. Sau pentru ca are 5 perdante si n-avea rost barajul. In treacat fie spus, e putin probabil ca tu sa ai vreodata 36 de puncte!...:)
    Am inteles parabola, fii fara grija. Doar ca mi-a placut exercitiul teoretic de bridge si exploram diverse posibilitati. Mi-e dor de-un bridge adevarat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar asa sa te pot aduce pe felia mea , Dan ! Si mie mi-e dor de-un bridge de nu mai pot ! Jocul meu , ai intuit corect , are conotatii politice . Nu ma pot dezlipi de vechea mea meteahna . Din pacate , simt ca am fost din nou fraierit si asta ...crede-ma pentru ultima oara . Ma mai duc la urne numai atunci cand le-o trece ipocrizia ! Si cum nu le trece nici cu cele mai sofisticate tratamente , nu ma mai obosesc pe viitor !
      PS
      Ai sa razi dar ...mi s-a intamplat odata sa am asii , popii , damele si un valet . Iti dai seama ce distributie ? Omogena ...joc de 7 FA ...noroc chior !!!

      Ștergere
  2. Pas!
    Nu am nici cea mai vagă idee despre ce vorbiţi! :))))))))))))))))
    Limbi străine pentru mine, oricum... :)))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  3. O să te invităm odată , Rory , la o partidă de Bridge . Nu este atât de greu precum se spune . Are nişte reguli asemănătoare cu cele de la Wist; sunt convins că ai jucat Wist vreodată. Jocul are două părţi. Licitaţie şi jocul de levată propriuzis. Dar aici este un calambur, este o referire mult prea voalată la jocurile murdare din politichia de mărgăritar a chelului nostru de toate zilele...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am perindat samavolnic şi pe blogul lui Dan, fiindcă am văzut că îţi lasă semne pe aici... I-am spus şi lui. Formaţi un grup bine închegat, restrâns şi rafinat prin excelenţă. Dacă îmi faceţi un locşor, poate mă primiţi şi pe mine printre voi... :)
      Îmi plac mult glumele voastre voalate... :))
      Şi discuţiile despre "fir întins", deşi nu mă pricep. Dar măcar dacă le citesc şi tot e ceva.
      Pur şi simplu mă destind, Radu. :)))

      Mulţumesc.

      Ștergere
  4. Dan este un un prieten bun , serios si de o calitate remarcabila. Postarile lui de pe "blogger" sau de pe " am fost acolo" sunt edificatoare . Eu ti i-as recomanda pe toti prietenii mei de aici . Cu Bubumaia am o relatie mai aptropiata , ne vedem mai des , mergem impreuna la pescuit . " Fir intins" este o urare de pescuit cu roade bogate . Sa nu-i spui unui pescar "succes" ori "bafta" cand pleaca la actiune , ca s-ar putea sa se intoarca din drum ...daca este vreun supertitios . Ma bucur ca te simti bine aici . Reciproca ramane valabila ! O seara frumoasa sa ai ! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cunosc foarte bine urarea de la soţul meu, mare amator de pescuit. Am fost de multe ori şi eu cu el şi am căscat gura pe malul Dunării sau al vreunei bălţi din apropiere. :)
      La urarea "baftă!" cred că ştii ce schimb de replici urmau între el şi restul! :))) Îmi puneam mâinile la urechi, să nu mai aud bălăcăreala lor.... :)))))))))

      Ștergere
    2. :D ))))))) Stiu , de buna seama !

      Ștergere