joi, 4 aprilie 2013

Secvenţe dureroase...

         - Ies pe stradă şi observ că semaforul de la prima intersecţie nu funcţionează . De o săptămână cei ajunşi în intersecţie îşi fac loc cum pot pentru a trece de ea . Primăria de sector habar n-are de semaforul meu. Mă uit pe caldarâm şi văd că acolo , în intersecţie , este un refugiu triunghiular cu două colţuri muşcate de nişte maşini care au intrat în ele . Bordurile muşcate au rămas pe loc , de luni de zile . Un echipaj de poliţie este mereu în preajma intersecţiei , dar nu observă nici semaforul defect şi nici bucăţile de trotuar rupte care îngreunează circulaţia , atât a pietonilor cât şi a autoturismelor. Echipajul este din alt film , nu cred că este plătit din banii publici ca să facă bine comunităţii.  Nu cred că are vreo legătură cu primăria. Nu-şi ia banii de-acolo.
      - O zi frumoasă de primăvară . În părculeţul de peste drum o echipă de la ADP face nişte şanţuri . Băieţii nu se grăbesc . La trei cazmale mai bagă un tutun , un banc şi o privire la codana care tocmai a trecut , mlădioasă ca o trestie . Bună bucăţica ... Vine o Dacie papuc şi descarcă pe trotuar nişte maldăre de crengi ce par a avea şi nişte rădăcini.Mă prind . Este gard viu . Se apucă băieţii deştepţi, care tocmai au terminat de făcut şanţurile, să îngroape puieţii de gard viu. Direct în pământ , fără apă, fără mocirlire, fără să taie din mustăţile rădăcinilor. Au făcut operaţia asta şi anul trecut . Gardul viu plantat anul trecut este mort. Gardul viu plantat alaltăieri ...nu va fi altfel, nu va învia în vecii vecilor. 
     - Vreau să-mi cumpăr o dubiţă . Nu-mi permit să-mi iau una nouă. E prea scumpă. Am ochit pe Autovit una de vreo cinci ani la 9000 E , adusă de afară , VW, 180.000 km. Deunăzi a intrat în vigoare taxa de timbru. Găsesc formula de calcul pentru taxă şi obţin suma pe care trebuie s-o plătesc statului : 11000 E.  Nu se poate ! Cum e posibil ca taxa să fie mai mare ca preţul dubiţei ? Uite că este adevărat.  Mă las păgubaş. De 20.000 E mi-aş cumpăra una nouă ...dacă i-aş avea . Dar nu-i am . Iar la bancă nu mă împrumut ....dobânzile sunt prea mari  şi nu-mi permit să risc. Dacă afacerea mea , mâine nu mai merge ?  Blocaj total . 


     http://stiri.autovit.ro/2013/03/timbrul-de-mediu-blocheaza-piata-auto/

8 comentarii:

  1. 20.000e? mai bine îi depui în Cipru!

    RăspundețiȘtergere
  2. Gasesc romanii o varianta de eschiva, sunt sigur de asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi se pare firesc sa fie aşa , Raul! Dacă statul te fură mereu...ce poţi să-i faci? Să-l ierţi ?

      Ștergere
  3. Doamne, ce imagine ai găsit şi tu!...
    Ăia suntem noi, românii, cumva?
    :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Oh...nuuuuu...sunt nişte bieţi şoricei, vremelnic obsedaţi de gaura neagră a istoriei, Roryta !

    RăspundețiȘtergere
  5. Imaginea aleasă de tine, se potriveşte bine mesajului din text, Radule. Ba mai mult aş putea spune că este apropape şocantă.Dacă mă gândesc bine cred că reflectă realitatea....
    Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elena ,
      şi mie mi s-a părut că s-ar potrivi. Am găsit-o pe-un blog al lui Dan Ioaniţescu şi am "împrumutat-o". O fi bine...o fi rău...nu ştiu, dar " îmi asum" consecinţele. Că tot e vremea asumărilor şi a asomărilor.

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.