luni, 16 septembrie 2013

" Munţii noştri..."




În urmă cu căţiva  ani am ajuns în Apuseni.  Visele mele frumoase , legate de această zonă fascinantă a ţării , au fost catalizate de lecturile din copilărie . Poveştile lui Dumitru Almaş mi-au purtat paşii gândurilor, imaginaţia, prin acele locuri minunate cu oameni frumoşi, cu cântecele lor de dor şi jale ce spuneau cu durere-n suflet de vremuri de demult când grofii cei hapsâni erau stăpâni pe pământuri, păduri, ape şi oameni. Îmi sunau în minte vorbele iobagilor : " munţii noştri aur poartă, noi cerşim din poartă-n poartă..." 

http://amfostacolo.ro/romania-pareri,15/excursii-si-calatorii,421,3810/descopera-tara-motilor,12752/impresii-sejur-si-fotografii-vacanta__16592.htm

      Buna credinţă a celor ajunşi la putere ar trebui să-i sfătuiască să renunţe la ideea că noi nu putem, nu suntem în stare să ne administrăm singuri bogăţiile. Un plan temeinic , făcut pe termen lung, realizat de noi şi pentru noi ar putea da satisfacţie românilor şi ar putea readuce încrederea în forţele proprii , acea încredere de care avem nevoie pentru a ne putea uita în oglindă şi a nu ne fi ruşine cu noi înşine. Roşia Montană , bine gospodărită , bine controlată poate aduce venituri imense , fără distrugerea mediului. Timpul ar  trebui să nu ne preseze deloc. Noi nu avem interesul de a ne îmbogăţi peste noapte. Generaţii întregi de-acum încolo pot beneficia de binecuvântarea naturală de care dispunem. Numai să vrem asta . Dă-le Doamne gândul de pe urmă şi nu-i lăsa pe aleşii noştri să cadă în păcatul dorinţei de îmbogăţire cu orice preţ  pe spinarea neamului ăsta , atât de încercat în ultimii ani ! 
      

6 comentarii:

  1. Radule, ai pus corect problema... Gândul tău e bun şi bine ar fi dacă ar fi. Dar să ne uităm înainte în capetele generaţiei tinere, că doar în ea este nădejdea realităţii pe care o doreşti înfăptuită. Dacă şi generaţia tânără doreşte acest lucru... mai avem o şansă.. Dacă însă globalizarea îi împinge către consum, către mirajul traiului uşor, atunci chiar că avem o problemă...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne, mă uit în jur şi văd egoism şi dorinţă de îmbogăţire peste noapte . Nu contează cu ce sacrificii , peste ce "cadavre" se trece ...Este o lume a banului , a depravării morale , a lipsei de educaţie . Tinerii parcă sunt apucaţi . Nu vor decât distracţie şi nimic altceva . Nu mai au respect pentru dascăli, pentru părinţi, pentru carte. Vor să conducă de la 12 ani, vor să facă sex de la 10 , vor să trăiască pe banii părinţilor şi bunicilor , vor din ce în ce mai mult şi dau NIMIC . Părinţii nu-i ating cu vreun cuvânt , nu le clintesc vreun fir de păr de la locul lui ... este vorba de drepturile omului , ce naiba ! Ai dreptate ! Vom trai si vom vedea ! :) ))))))

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Salut, Laure ! Imi amintesc cu placere de vremea aceea !

      Ștergere
  3. Radu, eu nu, cred ca a fost cea mai neplacuta perioada, dar si perioada in care am vazut de fapt realitatea zilei in care traim. A fost perioada cand am vazut caracterul urat al oamenilor, ipocrizia, minciuna, modul in care esti furat cu zambetul pe buze fara ca sa poti face ceva. Nu mai vreau sa cunosc oameni care activeaza,scriu pe acel sait, imi este scarba de ei si tot timpul am sa ii cataloghez ca fiind niste oameni cu un caracter infect, genul de indivizi lingai si pupincuristi pentru cateva aprecieri pe care, poate, nu le au in viata reala.
    In rest sa ne auzim cu bine si sa fim sanatosi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laure, te salut !
      Atata vreme cat am fost activ pe "Am fost acolo", nu mi-am pus problema acumularii de punctaj, de a ma clasa mai sus in clasamentul lor, de a beneficia de niste gratuitati in niste eventuale calatorii-premiu pentru "icrele depuse" de mine pe AFA. Am facut tot ce am facut cu placere, de placere si pentru socializare pur si simplu. Nu m-am asteptat sa intalnesc acolo altfel de oameni decat cei de pe strada, cu relele si bunele din ei. Am invatat ca reprosul este ca un boumerang. Daca-l arunci , se intoarce si te loveste. Este firesc . In concluzie : nu am nimic de reprosat nimanui, nu vreau nimic de la nimeni,material. Poate numai un pic de prietenie. Daca eu ofer prietenie este imposibil sa nu primesc la randu-mi !
      Cu drag, acelasi prieten, Radu .

      Ștergere