marți, 21 aprilie 2015

Inceput ...



  Nimic nu poate fi mai frumos decât începutul. Să începi să faci ceva nou este ca o primăvară. Să cunoști un om este ca și cum ai deschide o nouă carte. Să începi o nouă săptămână poate fi ceva neplăcut dar dacă ai o ocupație agreabilă, poate fi minunat. Să începi o căsătorie poate fi un angajament greu de luat dar dacă o faci cu cine te iubește și o/îl iubești , poate fi miraculos și enigmatic. În orice debut există o nouă speranță o nouă cerere de încredere, o afirmare a bucuriei schimbării. În primele ore ale fiecărui an ne bucurăm cu toții de schimbarea vechiului cu noul. Ne jurăm să fim mai buni, să ne schimbăm noi înșine, să ne lăsăm de obiceiurile nefaste, de vicii dăunătoare sănătății, să fim mai înțelegători cu cei din jur, mai răbdători , mai toleranți, să nu ne tăiem singuri creanga, să nu ne furăm singuri căciula, să...o sumedenie de să-uri pe care le vrem realiste și realizate până la următorul bilanț.
 Dacă sunt cinstit cu mine, trebuie să recunosc că mai am multe de făcut pentru a ajunge să fiu pe-acolo pe unde îmi doresc să ajung. Dar eu nu sunt într-o poziție care să implice ori să influențeze soarta altor oameni. Fac parte din turma dusă la tăiere și încerc ca până să-mi vină rândul la tăietor să-mi fac soarta mai ușoară, mai după cum îmi este voia și plăcerea.
 Și nu pot să nu văd ce se întâmplă în jurul meu și să nu taxez răutățile celor ce au jurat credință la fiecare început ...și și-au bătut joc de ea. Și în sinea mea nu pot decât să îi umplu de noroiul epitetelor mele cele mai dureroase: mitoman, ipocrit, jalnic, hoț, sadic, sperjur, trădător , diversionist, demolator, netrebnic, bețiv ordinar, fără pic de onoare,...Și toate aceste epitete ar putea purta un singur nume.  Dar pe el , nesimțitul de el, tupeist nenorocit ...nu-l doare nici în cot . Deocamdată ...A avut și el un început, a beneficiat de credit- un credit mare cât Himalaya, de care și-a bătut joc sistematic, autodemolându-se.
   Și câte speranțe ne-am pus în el și alții ca el la ÎNCEPUT. Dreptatea e pe-aproape. Îi simt mirosul primăvăratec ... Oare el mai are miros ? Putoarea caracterului lui deplorabil o simte el oare  ?   Nu cred ... Și din tupeul său unic mai trage câte un fâs ca să ne arate că încă mai poate face mult rău... ...Fîîîâââââsssssssssssssssss.... 

 

2 comentarii:

  1. Nu te supăra, dragule, dar... despre care "El" vorbeşti tu aici?
    Sau generalizezi?
    Poate fi şi o "Ea" în cazul ăsta, să ştii!... :)))
    Dacă te referi la mai marii "jme..." care ne conduc... las-o baltă, Radule! Te lupţi cu morile de vânt.
    Dacă te referi la... restul, apăi să ştii că primii pentru care ar trebui să ne facem procese de conştiinţă suntem noi înşine. Restul? E doar un fum... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Roryta, nu am de ce să mă supăr pe tine. Mă bucur că ești mereu pe fază și nu eziți să-mi faci câte un comentariu la micile mele povestioare. Ai tu dreptate că ar putea fi și o ea . Dar... nu ea a deținut timp de zece ani acea funcție în stat -zece ani pe care i-am pierdut cu toții asistând la intrigile și ingineriile financiare ale unei minți bolnave care a avut susținerea unor lingăi oneroși. Desigur, vinovați suntem cu toții că am tolerat mizeria asta . De acolo de unde ești și de acolo de unde sunt ne-am luptat cu morile de vânt în încercarea noastră de a opri declinul economic și tot așa au făcut milioane de oameni de bun simț ...dar cheile afacerii erau la cei aleși democratic dragă Doamne . ...E primăvară . La mine în cartier a început din nou borduriada și se planteaza copaci prin parcări . Dacă vrei să parchezi te lovești cu spoilerul ori cu pragul de-o bordură. Dar e firesc ...Cei cu investiția în borduri au și service-uri auto unde poți apela pentru remedierea stricăciunii din parcarea încopăcită...Și tot așa , dragă Rory ... :) )))))

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.