joi, 18 iunie 2015

Dacă vreți un pitic ...



duminică, 30 martie 2014

Dacă vreți un pitic...




       Reședința mea de vară e la țară. Acolo , cele mai năstrușnice vise mi se împlinesc. Imaginația-mi e mai bogată și se lasă purtată de colo-colo prin toate cotloanele vieții. Stau în hamacul meu din gradină și contemplu cerul senin printre frunzele de nuc , nucul nostru cel tânăr și vânjos care a biruit toate furtunile de vreo 14-15 ani încoace de când a răsărit. Și soarta a fost binevoitoare și l-a  lăsat să crească acolo unde a vrut el ...Soarele încălzește copilul din mine care adoarme și visează cai verzi pe pereți :

   Se făcea că aveam în curte o mică suprafață pavată cu niște dale ...știți voi de care. Și-ntr-o bună zi observ cum dalele mele se bombează , se umflă precum aleea de la Mânăstirea Neamț- cea care ascundea sub ea niște moaște ale unui sfânt necunoscut. Curios, dau dalele de-o parte și iese de-acolo un pitic ...apoi încă unul ...și-ncă unul ...până mi se umple curtea cu pitici. Întrebarea pe care mi-o puneam era în legătură cu ce-o să fac cu ei, nu cu ce-o să le dau de mâncare ori cu ce să-i îmbrac și să-i trimit la școală. Noooo...Mă înseninez la gândul că acum am cu cine să fac o groază de treabă pe care singur abia aș fi terminat-o până la căderea primilor fulgi de nea. Scot din magazie roaba, grebla, lopata, cazmaua, hârlețul, coasa, secera și ciocanul de cinci ocale, găleata, bidineaua, varul, pompa de stropit, mănușile, ochelarii, cizmele și tot harnașamentul de protecție și îi dotez pe piticii mei pe care-i pun la treabă. Unul să grebleze curtea și să dea foc la frunze, altul să sape pomii din livadă , altul să le văruiască tulpinile, altul să repare gardul, altul să sape o groapă pentru fosa septică, altul să grunduiscă acoperișul de tablă al casei ...și deodată ...mă trezesc , mă uit în jurul meu și nu văd nici urmă de pitic. Și mă apuc din nou de treabă, că sunt destule de făcut pe lângă casa omului. Se apropie de mine Albă ca Zăpada (soția mea) care zice: ” Ce-i cu tine, te văd cam necăjit.” 
    - Păi cum să nu fiu dacă ...nu vine nimeni să mă-ntrebe:” Ce mai faci măi... piticule ? ” 
    


Radu

Niciun comentariu:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.