joi, 18 iunie 2015

Șase...



joi, 18 iulie 2013

Şase din patruş'nouă

      Am un prieten care a scris de câteva ori despre "sindromul portarului de spital". Ştim cu toţii cam ce poate însemna boala asta . Nu se poate să nu fi avut cineva de-a face cu cerberul de care nu poţi trece până nu-i înfigi în buzunar o bancnotă cât de mică pentru a te lăsa să-ţi vezi de drumul tău liniştit către ruda ori prietenul aflat în suferinţă pe un pat pe care nu-şi doreşte nimeni să ajungă vreodată. În clădirea aceea în care banul nu mai înseamnă hrană ori confort ori distracţie ci pur şi simplu sănătate , în anii din urmă în 6 din 49 de cazuri ai şansa să întâlneşti oameni care nu condiţionează actul medical de primirea bancnotei în buzunaru-i întotdeauna la vedere.Ceilalţi 43 nici nu se uită la tine dacă nu mişti din urechi corespunzător.  Dacă marea majoritate a halatelot albe procedează aşa, atunci omul cel mai important , şeful de la intrare , de ce ar fi el altfel ? 
  După modelul portarului de spital ai şansa să mai întâlneşti şi în alte locuri personaje care-ţi scot banul din buzunar cu o dibăcie măiastră. 
  În urmă cu câţiva ani am ajns la spital cu fiul meu care avea un abces urât . La ieşirea din operaţie, medicul vine la mine şi-mi spune că totul a decurs bine şi-mi dă vestea că în câteva ore putem merge acasă . Din două-n două zile trebuie să revenim la pansat şi în final la scos firele . Dau să-i introduc plicul în buzunar şi mă refuză elegant :  "NU TREBUIE SĂ FACEŢI ACEST GEST . FIUL DUMNEAVOASTRĂ ESTE UN ASIGURAT."  M-am uitat mirat la el , poate puţin contrariat. Aş fi vrut să-l felicit pentru atitudinea lui, să-i spun cât de mult îl iubesc pentru dovada lui de bun simţ şi să-mi cer scuze pentru că l-am jignit cu gestul meu . Dar a dispărut înainte să articulez eu vreo vorbă. Şi avea un halat fără buzunare ...
Radu

4 comentarii:

Cât de rare sunt asemenea exemple...
Din ce in ce mai rare, VDD !
Din pacate, eu nu am intalnit un asemenea doctor. Mie mi se pare ca, dimpotriva, toti au niste buzunare ca de prestidigitatori - indiferent cat indesi acolo, tot ar mai incapea. :((
6 din 49 au ramas cu bun simt si cu oarecare compasiune pentru bietii bolnavi fara dare de mana. Dar cei 6 sunt pe cale de a se alatura celor 43 in conditiile unei salarizari de cacao ... Si nu sunt de acuzat. Marele Pesamosca a murit cu o pensie de 1000 lei dupa o viata profesionala remarcabila.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.