joi, 18 iunie 2015

Tu dormi ! ....



vineri, 13 decembrie 2013

Tu dormi ! ....

     Îmi amintesc de reclama făcută de televiziunile libere postrevolute , FNI ului . Ceva ce suna cam aşa: " Tu dormi liniştit, avem noi grijă ca banii tăi să se înmulţească" . Cu capul pe umeri şi cu picioarele bine înfipte în pământ, raţional , refuzai să crezi că e posibilă o afacere atât de faină încât un leu să-ţi devină peste noapte , opt. Din demersul acela , unii s-au bucurat , alţii s-au prăjit. Unii au riscat cu propriile locuinţe. C-aşa-i în afaceri , cine nu riscă nu câştigă! . Au căzut bănci serioase , s-au dat împrumuturi numai cu buletinul şi altele au apărut ca ciupercile după ploaie. În fiecare intersecţie şi acum vezi 2-3 bănci ...La mine-n cartier , două staţii mai hacana spre centru , am numărat 6 ...într-o arie de câteva sute de metri pătraţi . Nu mă mai invită nimeni să iau credite , mă invită cu toţii să depun şi mă momesc cu excursii , cu autoturisme , cu fel de fel de premii- momeală pentru fraieri . Politica banului se schimbă . Banul poate fi un promotor al belşugului general ori poate fi o sursă de dureri de cap. Criza economică actuală , cică ar fi o criză financiară . Mulţi spun că nu le merg afacerile din lipsa banilor pe piaţă . Cică banii ar trebui produşi cumva ...Unii produc bani din speculaţii. Speculaţiile astea ar fi o vânzare de iluzii . Au legătură cu minciunile politicienilor. Politicienii vin la putere ca urmare a unor promisiuni făcute în campaniile electorale. Plebea îşi face iluzii cu privire la viitorul ei condus de X sau Y . X se bucură şi se gudură tot, împreună cu electoratul lui . Nu durează mult şi începe să se plângă că are puterea politică dar ...îi lipseşte puterea economică . Nu poate construi din cauza lipsei de bani. Care bani nu iau decât drumul unor buzunare , buzunarele clientelei politice . 
    La popoarele anglosaxone , buzunarele astea sunt mai mici . Aici , în spaţiul carpatodanubianopontic, de la domniile fanariote încoace,  dregătoriile s-au moştenit până în zilele noastre cu tot cu nişte anterie pline de buzunare fără fund. Lumea merge înainte. Tehnologiile noi pătrund peste tot , nu ai cum să te opui tăvălugului informaţional . Oamenii noi iau locul celor vechi , apucăturile se schimbă şi ele şi este normal să fie aşa.  Dar ...gena fanariotă nu dispare .  Cum de nu reuşim să scăpăm de ea , nu ştiu. Nu e zi de la Dumnezeu să nu apară noi dovezi că timpul trece dar ...vechile obiceiuri au rămas.  După momentul revolut din 89 se spunea că suntem într-o stare morală jalnică . Acum , după 24 de ani , cum suntem ?  
     Tu dormi ...! 
Radu

6 comentarii:

Azi mi-am propus să-mi iau, câteva ore, liber de la griji. Plutit nițel pe internet, scăldat oleacă prin gândurile voastre, cei pe care, când am timp, îi vizitez pe-aicea.
Nu-mi e a stres chiar deloc, deși, dac-ar trebui să purec cele ce tocmai ai expus mai sus, ar trebui să să mă-ntristez decisiv. Că tare păcat ar fi să-mi pară bine! Adică de ce ar fi bine să mă bucur că previziunile mele se adeveresc pas cu pas, zi de zi?!
Îți mai aduci aminte, Piticule, când îți spuneam că n-o să curgă multă apă pe Dâmbovița și grea tristețe pe sinapsele noastre și aleșii noștri vor da o lege care să stipuleze, textual, că în țara asta ei au voie să fure legal?!
Tu credeai că-i o metaforă, așa-i?
Aferim, să fim sănătoși!
Te salut , Bubule !
Îmi amintesc de discuţia aceea a noastră şi crede-mă că nu puteam să cred că o vor face şi pe asta . Acum că am trăit s-o văd cu ochii şi s-o ascult cu urechile mele , nu pot decât să te felicit pentru intuiţia ta . Şi tu ce crezi ...se vor lăsa până nu-şi vor vedea visul împlinit ? Io cred că ar trebui scuturat iar plopul cu pere şi răchita cu micşunele ! Nu de alta dar ...metafora se poate oricând adeveri , cu ăştia la cârma corăbiei în derivă.
Salut Radu, la o Intreprindere, a fost pus in functie un nou director, politic, ca asa este la minister. Buun, salariu 10.000 euro la el. La bursuci, la fel ca si acum 3 ani. Bani de sarbatori pentru bursucii de la Intreprindere ioc...bani pentru partidul de la minister sunt cacalau maria ta, tot profitul... la discutiile avute cu cei care, chipurile, ii apara pe bursuci, raspunsul celui cu trompa mare a fost; Pai partidul are nevoie de bani, asadar noi lucram in 2013 pentru partidul care pastoreste ministerul celui cu trompa groasa. Bursucii nu au sarbatori, doar cei cu trompa groasa si prietenii lor elefantii. Unde este nenea Iancu sa le zica vreo trei, patru si pentru cei de la Intreprindere?
Deja se spune pe fata, de catre cel cu trompa groasa, in sedinte, ca bursucii lucreaza pentru partidul care are muschii mai sculati.

O seara buna va doresc
Te salut, Laure !
Tupeul şi grobianismul nu au margini . Diferenţele astea atât de mari de venituri din cadrul aceleiaşi intreprinderi nu se justifica în nici un fel . Numai nesimţirea poate fi vinovata principală ! Si asta nu poate fi posibil decât acolo unde sunt la mijloc banii din bugetul de stat . In sistemul privat nu cred ca se poate ...acolo funcţionează alte legi economice ...:)
Să ai un Craciun fericit , Laure !
Salut Radu!
Ce au bancherii in comun cu politicienii?
Si unii si alti ar merita sa fie spanzurati!
Se sprijina unii pe altii , ca betivii care ies din carciuma , Doina ! Si fiecare isi vede de buzunarul propriu ...nimic mai mult ! Parca buzunarele i-au votat ....:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu