joi, 18 iunie 2015

Tu...



marți, 29 iulie 2014

Tu nu vrei un ...curcubeu ?



Cine sunt eu ca să-i judec pe oameni ?
  Are cine să-i judece.
Și fiecare are de dat o socoteală ....mai devreme ori mai târziu.  
E căldură mare frațicule ! O căldură umedă , o căldură tropicală, acea căldură după care tânjim zgribuliți în plină iarnă și pe care o urâm în cele câteva zile caniculare ale unei veri- în fond destul de potolită de până acum . A plouat mult. Am avut o producție de curcubee fantastică . Ca niciodată ,  le-am prins și le-am eliberat în colivia colecției mele de curcubee...
    -  De ce ești așa de tristă , micuțo ? 
    - Pentru că nimeni nu vrea să mă înțeleagă în casa aceea ! 
    - Și ...cam ce ar fi de înțeles...în casa aceea ? 
    -  Uite,...ai mei au vrut să mă vadă intrată la facultate. Mi-au pus meditatori la materiile principale de examen pentru bac și facultate . Am luat bacul și apoi am dat examen la două facultăți . Am luat medii de intrare și la una și la cealaltă ...dar nu la buget. Așa că vor trebui să-mi plătească în continuare cursurile , examenele ...Ce să le fac ? Ei au vrut-o ! Dacă era după mine, mă duceam la muncă ...mă măritam ...și cu asta basta ! 
   - Păi...tu nu vrei să câștigi o bucată de pâine mai albă, drăguța moșului ? 
   - M-am săturat de învățat, până peste cap ...Ei asta nu pot pricepe ! Ce să le fac dacă sunt de modă veche ? N-am cum să-i conving decât așa. Să plătească până le-o veni mintea la cap ! 
   - Eu cred că ai tăi sunt bine intențonați și nu vor altceva decât să te ajute să-ți faci un viitor frumos. După cum miști ochișorii în cap , eu cred că-ți merge mintea. Tu de ce nu faci un pic de efort ca să-ți faci acum o viață mai bună și mai frumoasă ? E chiar atât de greu să fii serioasă și să înveți , copilă dragă ? E păcat să te ducă mintiuca și să nu profiți de ce ți-a dăruit natura. Alții rup cartea tocind-o pe toate fețele, numai să poată avea o muncă mai ușoară în viitor. Dar pentru asta trebuie să faci niște mici sacrificii acum ! Lasă distracțiile și joaca de-a vacanța fără de sfârșit . Trage tare și muncește ca să poți beneficia de avantajele gratuității , măcar din semestrul 2 ...Demonstrează-ți ție însăți că poți mai mult , fii ambițioasă și...te asigur că părinții vor fi fericiți să-ți dea banii pentru cărți, excursii și alte distracții și vor fi și ei fericiți că au o fată care este conștientă de menirea ei în propria viață, de nevoia de a se implica în construirea propriului viitor. 
   Uite, eu cred că tu vei munci de-acum încolo pe brânci ! N-o vei face pentru nimeni altcineva , decât pentru tine ! Dacă vei munci vei avea o mulțumire sufletească fantastică. Dacă ai realizat ceea ce ai realizat până acum datorită părinților tăi , de-acum încolo fă-ți un mare bine și apucă-te serios de treabă. Toate se fac la timpul lor. Acum , pentru tine e vremea de învățat ! O să vină ea și vremea pentru prietenii, pentru iubiri , pentru multe altele pe care fiecare le trăim la rândul nostru , la rândul lor , la vârsta lor ... Eu am încredere în tine . Ai și tu voința de a-ți arăta ce poți . Și vei vedea că în fiecare zi vei fi mai puternică.  Uite , eu îți dăruiesc un curcubeu ... Pe celelalte trebuie să le vrei singură !  Examenele vieții sunt precum culorile curcubeului ...Vin unele după altele și trebuie să le iei . Prin munca ta proprie !
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.