joi, 18 iunie 2015

Un pescuit ...



sâmbătă, 17 mai 2014

Un pescuit nepregatit ...

      

    Este departe de mine gandul de a va spune ceva despre mizeria politica de la noi sau de aiurea...Tema predilecta a blogului acesta de fapt este "pescuitul"... Din pacate am alunacat fara sa vreau si in alte teme, cu toate ca n-as fi vrut .
    Dimineata aceea de inceput de mai era de o frumusete aparte. Ca de obicei pun de-o cafea, apoi pregatesc micul dejun, deschid televizorul sa vad cam cum evolueaza vremea . Busu' imi place cel mai mult cum imi serveste buletinul meteo asa ca dau pe postul lui preferat. Imi trezesc consoarta si-i dau pastiluta fara de care tiroida i-ar lua-o razna, o mai las sa doarma fo juma de ora si o trezesc de-a binelea pe la 9 trecute fix . Dupa o salata si un ou ochi , o cafea indulcita cu zahar -asta ca sa-mi para viata mai dulce , coboram si o luam fiecare pe drumul obisnuit . Imi fac plimbarea in parc , ma intorc acasa si-mi sare in ochi o bucata bunicica de mamaliga ramasa de la cina de aseara . Ma uit eu la mamaliga ...se uita ea la mine ...ma uit la ceas ...10 si 10 minute ...Afara , o zi superba ! Ma hotarasc : plec la pescuit !  Infasor mamaliga intr-un prosop, imi iau niste mere si o sticla cu ceai la mine si cobor sa-mi iau din boxa de la subsol sculele de pescuit si rucsacul pregatit permanent de atac. Imi amintesc de prietenul meu Cristi care mi-a sugerat odata demult sa incerc sa dau la peste cu ...patratica de rahat. De la magazinul din colt iau o cutie de porumb dulce si 200g de rahat. Aveam in cap o balta , cea de la Calareti, care cu ceva vreme in urma in luna mai imi daduse satisfactie . Ajuns in sat o iau pe al doilea drum la dreapta si dupa vreo 300 metri am in fata digul dintre cele doua balti. In dreapta balta e secata in stanga nivelul apei e ok dar ...nici tipenie de pescar pe maluri. Ma intreb daca nu cumva o fi interzis pescuitul. Cand eram pe punctul de a intoarce si a parasi balta , din urma vine un taran cu figura oarecum cunoscuta . Il intreb ce-i cu balta de-i asa pustie . Si-mi explica el ca omul care se pricepe bine ...fiindca-i chiar paznicul baltii ...cum a trecut balta din sistem de stat in cel privat si ca deocamdata nu s-a bagat peste , dar patronul are intentia sa populeze . Da' ...el, aseara, s-a jucat cu o undita si a scapat unul mare ...chiar acolo langa barca de pe malul celalalt .
      Il cred pe cuvant si ma instalez pe malul cu pricina , acolo unde cu ani in urma avusesem niste trasaturi zglobii. Arunc o lanseta in care pun patratica de rahat ...o pregatesc si pe a doua cu porumb ...si obsev la prima o miscare a bambinei ..si imi fac socoteala sa nu ratez interceptia. Lovesc si incepe drilul. Noroc ca-mi pregatisem si minciogul cu un minut inainte . Un crap frumusel de vreo 3 kg poposea pe mal dupa cateva fite facute numai pentru ca am slabit ambreiajul suficient de mult incat sa nu supun firul de 0,16 la un efort prea mare . 
    Ma uit la cer si-i multumesc lui  Cristi pentru ideea cu patratica de rahat . Peste vreo doua ore am mai bagat in juvelnic un mustacios de 2kg care a venit la boaba de porumb combinat cu rahat .  M-am distrat la mal cu o undita de 5m si am pris si niste carasei . Seara pe la 6 am strans si am spus multumit de o zi asa de frumoasa: " Sa traiesti vadule !  Mergi sanatos Radule ! "



Radu

4 comentarii:

Mă Piticule, asta cu rahat pe cârlig la păcălit ciortani naivi nici nu ține de pescuit, e chiar politică națională. Pentru mine nu-i nici o surpriză că ți-a ieșit campania cu momeală dulce, săracii pești driluiți în minciog reușesc să priceapă ceva numa' după ce-i arde baia de ulei din tigaie. După alegeri, adică...
Eh, da' las-o-ncolo de politică. Că mai bine ar fi să uităm de tot de partea aia îmbibată de păreri de rău și retrospective cu alegeri păguboase. Ce mare rahat e un plagiat mic?!
Pe Călăreți n-am pățit-o, da', pe când tot navigam pe Dridu vâslind de colo colo după trofeul ăla barosan, de pe drumul care mărginea balta a strigat, cât îl țineau rărunchii, un șofer de camion: „mincinoșii! mincinoșii!”
Era o interpelare colectivă, eu ream singur pe baltă, îți dai seama cât de greu cădea pluralul ăla pe umerii mei nevinovați.


Te salut , Bubule !
Stiu ca la ora asta esti pe balta ; nu era de ratat o vreme atat de frumoasa, vezi bine ! Fiindca stau mult mai bine decat tine la capitolul "timp liber" , pescuitul in afara we imi ofera sansa de a nu vedea aglomeratia bucuresteana revarsata pe malurile baltilor din marginimea capitalei. Dezavantajul este ca nu am o companie selecta ca a ta si-mi lipseste teribil spovedania reciproca pe care ne-o impartasim unul altuia , in iesirile noastre piscicole . Sa ai fir intins , mereu !
Cat despre cum reactioneaza crapul la dulcegarii ori la ardei iuti ...e de discutat . Filmul pe care mi l-ai trimis este revelator :

http://pescuit-la-dunare.blogspot.ro/2014/05/comportamentul-crapului-video.html
Salut Radu!
Vreau să-ţi trec blogul la schimb de linkuri. Cu ce nume preferi?

O viaţă frumoasă îţi doresc! :)
Trece-l unde vrei, BO ...cu ce nume vrei tu !
Multumesc . La fel ti-o doresc si eu ! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu