luni, 2 ianuarie 2017

. și de la capăt ...



     La început de an vreau să arunc haina cea veche, a obiceiurilor proaste și s-o îmbrac pe cea nou - nouță, cea a unui comportament încă neexperimentat , unul ideal.
     Dacă am fost aprig și pripit la vorbă îmi doresc să devin chibzuit și răbdător, să-mi controlez fiecare gest, fiecare cuvânt. 
    Dacă am avut o atitudine sfidătoare și agresivă , o să devin de astăzi  înțelegător și permisiv.           Dacă am dat în foc la orice inconvenient, ar fi bine să lucrez la o temperatură inferioară, să-mi setez termostatul ceva mai jos, acolo unde nu dau în fiert imediat ce apare vreo surpriză neplăcută. Am toată admirația pentru cei care-și controlează nervii și zâmbesc la orice atac extern. A lua decizii sub impulsul momentului, poate fi dăunător, de multe ori devastator. ...cu toate că de-a lungul vremii am constatat că primul impuls a fost cel mai corect și dacă am cântărit mai mult în luarea unei decizii ...am greșit fundamental. Dacă ești coleric nu poți să devii de mîine melancolic, oricît de mult ți-ai propune , nu ?  Dacă ai avut totul sub controlul tău o să-ți fie greu să renunți și să lași ca lucrurile să se întâmple după voia altora.  Să devii dintr-o dată un alt om poate fi o utopie. Să mai schimbi câte ceva pe ici pe colo ...prin părțile esențiale, nu este imposibil dar poate fi foarte greu. Zestrea de obiceiuri rele, acumulată de-a lungul timpului este greu de scuturat. Important e să poți vedea pe unde mai poți umbla, astfel încât să nu-ți pară rău că n-ai încercat.
    Mă gândesc că am avut pretenția ca alții să se schimbe, în jurul meu , de multe ori. Dar  să vreau chiar eu să schimb ceva în mine ...oare de câte ori m-am gândit ?  
   M-am gândit și de multe ori am și reușit !  M-am lăsat de fumat în urmă cu 15 ani. Am redus porția de alcool până acolo unde nu mai frizează dependența. Am redus pe cât am putut  să nu mai vreau să-mi impun cu orice preț , punctul de vedere. Am realizat că fiecare are o soartă a lui și eu nu sunt Dumnezeul lui ca să-i influențez parcursul pe care și l-a ales singur, chiar dacă el a fost copilul meu. Ca să accepți că un om care are o bună zestre genetică, are o minte bună, și nu o folosește la maximum spre binele lui propriu ...este foarte greu. Dar nu imposibil. Viața ne scoate în față fel de fel de situații cu care ne adaptăm din mers. Altfel am fi cuprinși de o dezamăgire continuă ce poate duce la depresii catastrofale. Și e păcat să suferi pentru niște prostii ale altora. 
   Mă duce gândul la bietul om care și-a dorit și el ...să aibă guvernul lui. Era o altă utopie. Uite ...acum trebuie să-și revină și să se acomodeze cu realitatea cruntă a vieții. Că altfel cade în depresie și ...cine știe ce prostii mai face . Și nu de alta ...dar e păcat de el ...că e tânăr !  Eu îi doresc SUCCES !  I-aș da un SMS  dar ... nu-i știu numărul de telefon. 

6 comentarii:

  1. Dorințele tale sunt, în mare măsură, și ale mele... Și mie mi separe că, prea des, reacționez temperamental. Și nu e bine. Sigur, nu ne vom schimba începând de mâine. Și nici nu trebuie să avem astfel de pretenții de la alții.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anoninmus, ai dreptate. Nimic nu se poate face de azi pe mâine. Fiecare dintre noi avem niște așteptări de la cei din jur. Și ei au așteptările lor în ceea ce ne privește. Importantă este comunicarea. Altfel ...avem șanse mari să așteptăm in van. Mult și bine.

      Ștergere
  2. Până la paragraful cu ...”guvernul”, m-am regăsit în totalitate. Apoi... s-a rupt filmul.
    Hai, măi, Radu! Începuseși așa frumos... Și ai stricat totul cu politica asta... De fapt, politica asta strică tot! :(

    La mulți ani și să fii sănătos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mulți ani și să fii sănătoasă și tu , Roryta.
      Tot preambulul în care te-ai regăsit și tu, a fost un pretext pentru ultima parte. Tot încerc să mă analizez pe mine înainte de a-i băga în reflector pe alții. Și constat mereu că nu sunt mai bun ca ei. Numai puțin diferit. Mai cu nerv ... ca să zic așa. Adică nu adorm cu furculița-n mână ! :) )))))))

      Ștergere
  3. La Mulți Ani, Radu!.. Să fii sănătos și mereu voios.
    Știu că nu ești omul care să sară ca ars când părerea celui de lângă el nu concordă cu a sa, așa că ai voie să fii și coleric, din când în când, nu-ți face probleme. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mulți ani, Dan ! Să ți se împlinească toate visele în acest an !
      Asta cu temperamentul este o chestiune cu care am luptat mereu. Din păcate nu am cea mai bună combinație. Pentru că este o combinație ciudată, colerico- melanco-flecmatică. Toate la un loc îmi dau uneori o energie sangvinică de care mă mir și eu ...dar mi se-ntâmlplă. Chiar nu-mi fac probleme ci încerc să-mi stăpânesc bine telegarii, să nu-i scap în păpușoi... :)

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.