duminică, 17 mai 2020

Cum, se prostește Enel ?

Uite, în același plic am primit trei facturi de la Enel ! 
Mă uit la plicul gros care conține într-adevăr trei facturi. Pe același nume dar cu trei adrese diferite, una în Ștefan cel Mare, una Barbu Văcărescu, ultima în Popa Soare, trei contoare diferite, sume diferite, ca și cum mama ar avea trei proprietăți pentru care trebuie să plătească acele facturi. Nu, mama nu are trei proprietăți, nu mai are niciuna fiindcă apartamentul în care locuiește este de ani buni în proprietatea fratelui meu, dar abonamentul la energie a rămas pe numele mamei. Ea, femeie cu demnitate și responsabilă, disciplinată și punctuală își plătește furnizorii de utilități  cu celeritate- energia, telefonul, întreținerea, cablul TV. Apoi se gândește și la sufletul ei. 
   - Mamă, te rog să-mi dai un pix și o coală de hârtie. Trebuie să le facem o sesizare celor de la Enel. Și mă apuc de scris. Totul sintetic, ca să nu-i plictisesc pe cei de la ghișeu. A doua zi mama, cu jalba în mână purcede să-și rezolve problema. La sediul Enel, disciplină, bon de ordine, la ghișeu predă sesizarea, ia un bon de înregistrare și cu asigurarea că se va rezolva problema pleacă liniștită acasă. 
    În luna următoare primește din nou un plic gros. Se uită circumspect la el , îl deschide și găsește din nou trei facturi pe același nume dar pe cele trei adrese consacrate anterior.  Fratele meu , proprietarul de drept al apartamentului în care locuiește mama, preia problema spre rezolvare. Mama primește un telefon de la Enel și cea cu care o discută o asigură că totul a fost o încurcătură care se va rezolva mintenaș, ca urmare a sesizării scrise pe care a depus-o personal la sediul Enel în urmă cu mai bine de o lună. Fratele, la Enel Pitești- acolo unde locuiește face toate demersurile pentru preluarea de contract de la mama. 
   Ieri, trec pe la ea ca s-o văd după perioada lungă de autoizolare și-mi aduce la cunoștință ultima ispravă a celor de la Enel. Au sunat-o și i-au adus la cunoștință că o decuplează  dacă nu plătește facturile, cele trei de bună seamă,  din martie. La vremea aceea a plătit-o numai pe cea care o privea, cea de la adresa ei , firesc !  Acum sunt curios cum va evolua mizeria asta care durează din iarnă. Este o bătaie de joc redundantă care cred că are nevoie de o trimitere în judecată !

2 comentarii:

Dan spunea...

Pot să-ți o fac o sugestie mult mai simplă, Radu. Dintr-o experiență similară, acum mai bine de 3 ani.
Am vrut să preiau contractul pe numele meu și a fost un demers sisific, de aprox. jumătate de an. Fără succes, însă. Prin urmare, m-am uitat către privat. :)
TINMAR se numește acum providerul meu de energie și nu a trebuit să schimb nici măcar contorul. Contractul cel nou și portarea de la Enel (adică, rezilierea) s-au făcut online, fără să fie nevoie să bat vreun drum până la ei.

Radu spunea...

Multumesc pentru sugestie Dan ! Electrica furnizare este firma romaneasca . Cred ca merita efortul de potare !